5/12/13

ΤΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΒΑΡΔΟΥΣΙΩΝ !

Καταφύγιο , τοποθεσία Μετερίζια
Εδώ και πάρα πολλά χρόνια θέλαμε να επισκεφθούμε τα ορειβατικά καταφύγια που βρίσκονται πίσω από το χωριό μας , την Μουσουνίτσα και την κορυφή Κόρακας των Βαρδουσίων, αλλά λόγω συγκυριών δεν τα είχαμε καταφέρει μέχρι σήμερα..
 Αυτά βρίσκονται κτισμένα πίσω από τον Μέγα Κάμπο σε υψόμετρο  περίπου 1750 το 1ο και το 2ο στα 1950 μέτρα. και είναι μετά από τα βοσκοτόπια (Σινάνι) του Αθανασίου Διάκου..

Για να φθάσεις εκεί , η πιο βατή πρόσβαση είναι από την μεριά του Αθαν. Διάκου ακολουθώντας  το δρόμο που οδηγεί προς τα βοσκοτόπια, προς το Σινάνι. Ανεβαίνοντας σιγά σιγά φθάνεις στα καταφύγια . Πρώτα στο Χαμηλώτερο (Κάτω) στη θέση Πιτιμάλικο (1750 μ.) που ανήκει στην Ελληνική Ομοσπονδία Ορειβασίας Αναρρίχησης και το διαχειρίζεται ο Ε.Ο.Σ Άμφισσας και μετά στο πάνω στη θέση Μετερίζια (1950μ)  και ανήκει στον ΠΟΑ ( Πεζοπορικός Όμιλος Αθηνών).
Καταφύγιο Πιτιμάλικο !

Τώρα πια είχε έρθει η ώρα , και ήμασταν πανέτοιμοι για την εξόρμησή μας αυτή. Είναι καλοκαίρι , μήνας Αύγουστος και ο καιρός είναι πάρα πολύ καλός. Γνωρίζοντας όλα αυτά ,ξεκινήσαμε με το τζίπ μας από τη Μουσουνίτσα γύρω στις 10:30 το πρωί .Περάσαμε από τον Αθ. Διάκο και συνεχίσαμε να κινούμαστε πάνω στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο με κατεύθυνση προς Καστριώτισσα. Μόλις συναντήσαμε την πινακίδα που έδειχνε προς καταφύγια στρίψαμε αριστερά και ακολουθήσαμε  τον χωμάτινο δρόμο που οδηγεί προς τα καταφύγια. Ο δρόμος ήταν σε πάρα πολλή κατάσταση. Τον ανεβήκαμε σχετικά πάρα πολύ εύκολα. Περάσαμε την τοποθεσία Σταυρός και μετά την τοποθεσία Σινάνι. Περάσαμε πρώτα από το Κάτω Καταφύγιο (Πιτιμάλικο 1750μ) το οποίο μοιάζει πιο πολύ με ξενοδοχείο (είδαμε αμάξια παρκαρισμένα απέξω) και σε λίγο φθάσαμε στο Πάνω (Μετερίζια 1950μ).

Αγναντεύοντας ..

Εκεί  κατεβήκαμε από το αμάξι και βγήκαμε έξω για να απολαύσουμε το Αλπικό τοπίο των Βαρδουσίων.Η κορυφή Κόρακας (2497 μ.) των Βαρδουσίων βρίσκεται πίσω από τις κορυφές που οδηγούν στον Μέγα Κάμπο προς την μεριά της Μουσουνίτσας.  Προχωρώντας  πιο πέρα βρήκαμε μια πινακίδα που έγραφε ότι από αυτό το σημείο η κορυφή απέχει  1 ώρα και 45 λεπτά πεζοπορία. Βλέποντας όλο αυτό το Αλπικό τοπίο γύρω σου ,αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι στη μέση του πουθενά . Εκπληκτική  Θέα παντού.
Καταφύγιο Μετερίζι

Προς Κόρακα !

Τα μέλη του mousounitsavillage που επισκεύτηκαν τα καταφύγια.
Αθανάσιος , Νίκος και Βασίλης Μπούζας με τους Κων/νος και Παναγιώτης ΒοΪλης .

Στο Μετερίζι ..
Πανοραμική των Βαρδουσίων .

Μετερίζι .

Πιτιμάλικο .

Αυτή την υπέροχη αίσθηση του να βρίσκεσαι στο μέσον του πουθενά προσπαθήσαμε  να την αποτυπώσουμε με τις κάμερες και τις φωτογραφικές μηχανές μας. Αρχίσαμε να τραβάμε ένα σωρό φωτογραφίες και αρκετά βίντεο. Στο τέλος μετά από αρκετή ώρα, έχοντας αρκετό νέο οπτικοακουστικό υλικό από αυτή την περιοχή που δεν είχαμε πριν,  πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Με θεα τα Βαρδούσια !

Συνεχίζοντας την κατάβασή μας φθάσαμε στον Διάκο . Επειδή η ώρα είχε περάσει συνεχίσαμε το ταξίδι της επιστροφής . Φθάσαμε στη Μουσουνίτσα  γύρω στις 15:30 το μεσημέρι απόλυτα ικανοποιημένοι από αυτή την επίσκεψή μας στα καταφύγια. Τελικά η απόσταση από τη Μουσουνίτσα μέχρι το Πάνω καταφύγιο Μετερίζια  είναι 21 χλμ. (Δηλ. Μουσουνίτσα – Διάκος 7χλμ. Διάκος – Προφ. Ηλίας 7 χλμ.  Προφ. Ηλίας -  Μετερίζια 7χλμ). Συνολικά 42 χλμ. πήγαινε έλα.

ΠΗΓΈΣ:
Παραπάνω είδατε μερικές από αυτές τις φωτογραφίες που τράβηξαν  : οι Νίκος Αθ. Μπούζας, Βασίλης Αθ. Μπούζαςκαι ο Αθανάσιος Ν. Μπούζας.…

Πληροφορίες  για τα καταφύγια : απο τον